Úgy vélem, emberi lényként mind impulzusvásárlók vagyunk, azonban van, aki tovább fejleszti magát.

Amit ez alatt értek: az ösztöneink rabjai vagyunk mindaddig, amíg meg nem értjük a saját működésünket és szükségleteinket, és képessé nem válunk irányítani is ezeket.

Gyermekkorom óta negatív élményeim vannak a reklámokról. Főként a túldicsért és túlárazott játékokról, melyek nem nyújtották azt az élményt, vagy minőséget, amit ígértek.

Ebből kifolyólag már gyermekként csalódás ért a marketing világa felől, mely a mai napig megbélyegzi, hogy hogyan állok az üzleti élethez.

Szabadszellem és művészlélek lévén kedvelek mindent, ami színes, vidám és kellemesen hat az érzékeimre. Ezeket ösztönösen meg is vásároltam évekig. Az ‘ösztönösen’ szón van a hangsúly, hisz ez addig tartott, amíg a – szigorúan autodidakta – pszichológiai tanulmányaim rá nem mutattak arra, hogy valójában pótcselekvést végzek az esetek túlnyomó részében, emellett ismét csak a marketing csapdájába estem, hisz olyasmit vásároltam, amire valójában nincs szükségem.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ezek után ne engedj meg magadnak néhány felesleges holmit, ami megtetszik, hisz az egy túlkoordinált viselkedés, és a túlzott önfegyelem ugyanannyira káros – ha nem károsabb – mint a felelőtlen költekezés.

Itt is, mint szinte mindenben, a tudatosság a kulcs. Onnantól kezdve, hogy tudatosan figyelsz a pénzügyeidre – akár azért, mert spórolni szeretnél, vagy gyűjtesz valamire, vagy egyszerűen megértetted azt, hogy miért folyik ki az emberek többségének a keze közül a vagyona – onnantól az elméd is erre hangolódik rá.

Sajnos vállalkozóként ez a mindset képes lehet ellened is dolgozni.

Amennyiben olyasmit értékesítesz, ami luxuscikknek számít – tehát nem az alapvető szükségleteinket elégíti ki – előfordulhat, hogy tudat alatt blokkot hozol létre. Tudod magadról, hogy nem vennéd meg ezt a terméket, vagy szolgáltatást, hisz (jelenleg) nincs rá szükséged. Viszont ezt tanultad meg előállítani, ehhez van tudásod, alapanyagod, vagy bármi is legyen az oka annak, amiért azt értékesíted, amit értékesítesz. A rossz hír az, hogy ez a blokk nem fog magától eltűnni.

Ki kell lépned a saját elmédből. Meg kell értened azt a tényt, hogy minden ötlet jó, minden termék érdekes valaki számára. Amint elfogadod azt, hogy szükség van a termékedre, szolgáltatásodra, könnyebbé válik minden.

Emellett, nem az értékesítésre kell fókuszálnod elsősorban, hanem arra, ami örömet okoz a munkádban. Akár az előállítás folyamata, akár az, hogy segíthetsz másokon, vagy épp a tény, hogy megoszthatod a tudásod. Kerülj flow-ba, élvezd a procedúrát! Biztos Te is tapasztaltad már, hogy szívesebben vásárolsz olyan személytől, akin érezhető a munkája iránti szenvedélye.

Az pedig, hogy meg tudod-e találni azokat, akiket érdekel az ajánlatod, már más lapra tartozik. Itt jön képbe a marketing, mely szóval szeretek óvatosan bánni épp a fentiek miatt, és azért is, mert az országunkban – az én erkölcsi értékrendem szerint – túlnyomórészt még mindig etikátlanul űzik ezt a szakmát.

Személy szerint arra szavazok, hogy nincs szükséged külső segítségre az értékesítésben, csak a kreativitásodra és kitartásodra. Készíts ízléses képeket, videókat, melyek mesélnek rólad és a márkádról, és amit képviselsz.

A jövőben, amint több olyan hölgyet találok, akikkel szívesen együttműködnék hosszútávon, folyamatosan biztosítunk majd segítséget mindenre, amire a vállalkozásodhoz szükséged lehet. 🙂

Úgy vélem, emberi lényként mind impulzusvásárlók vagyunk, azonban van, aki tovább fejleszti magát.

Amit ez alatt értek: az ösztöneink rabjai vagyunk mindaddig, amíg meg nem értjük a saját működésünket és szükségleteinket, és képessé nem válunk irányítani is ezeket.

Gyermekkorom óta negatív élményeim vannak a reklámokról. Főként a túldicsért és túlárazott játékokról, melyek nem nyújtották azt az élményt, vagy minőséget, amit ígértek.

Ebből kifolyólag már gyermekként csalódás ért a marketing világa felől, mely a mai napig megbélyegzi, hogy hogyan állok az üzleti élethez.

Szabadszellem és művészlélek lévén kedvelek mindent, ami színes, vidám és kellemesen hat az érzékeimre. Ezeket ösztönösen meg is vásároltam évekig. Az ‘ösztönösen’ szón van a hangsúly, hisz ez addig tartott, amíg a – szigorúan autodidakta – pszichológiai tanulmányaim rá nem mutattak arra, hogy valójában pótcselekvést végzek az esetek túlnyomó részében, emellett ismét csak a marketing csapdájába estem, hisz olyasmit vásároltam, amire valójában nincs szükségem.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ezek után ne engedj meg magadnak néhány felesleges holmit, ami megtetszik, hisz az egy túlkoordinált viselkedés, és a túlzott önfegyelem ugyanannyira káros – ha nem károsabb – mint a felelőtlen költekezés.

Itt is, mint szinte mindenben, a tudatosság a kulcs. Onnantól kezdve, hogy tudatosan figyelsz a pénzügyeidre – akár azért, mert spórolni szeretnél, vagy gyűjtesz valamire, vagy egyszerűen megértetted azt, hogy miért folyik ki az emberek többségének a keze közül a vagyona – onnantól az elméd is erre hangolódik rá.

Sajnos vállalkozóként ez a mindset képes lehet ellened is dolgozni.

Amennyiben olyasmit értékesítesz, ami luxuscikknek számít – tehát nem az alapvető szükségleteinket elégíti ki – előfordulhat, hogy tudat alatt blokkot hozol létre. Tudod magadról, hogy nem vennéd meg ezt a terméket, vagy szolgáltatást, hisz (jelenleg) nincs rá szükséged. Viszont ezt tanultad meg előállítani, ehhez van tudásod, alapanyagod, vagy bármi is legyen az oka annak, amiért azt értékesíted, amit értékesítesz. A rossz hír az, hogy ez a blokk nem fog magától eltűnni.

Ki kell lépned a saját elmédből. Meg kell értened azt a tényt, hogy minden ötlet jó, minden termék érdekes valaki számára. Amint elfogadod azt, hogy szükség van a termékedre, szolgáltatásodra, könnyebbé válik minden.

Emellett, nem az értékesítésre kell fókuszálnod elsősorban, hanem arra, ami örömet okoz a munkádban. Akár az előállítás folyamata, akár az, hogy segíthetsz másokon, vagy épp a tény, hogy megoszthatod a tudásod. Kerülj flow-ba, élvezd a procedúrát! Biztos Te is tapasztaltad már, hogy szívesebben vásárolsz olyan személytől, akin érezhető a munkája iránti szenvedélye.

Az pedig, hogy meg tudod-e találni azokat, akiket érdekel az ajánlatod, már más lapra tartozik. Itt jön képbe a marketing, mely szóval szeretek óvatosan bánni épp a fentiek miatt, és azért is, mert az országunkban – az én erkölcsi értékrendem szerint – túlnyomórészt még mindig etikátlanul űzik ezt a szakmát.

Személy szerint arra szavazok, hogy nincs szükséged külső segítségre az értékesítésben, csak a kreativitásodra és kitartásodra. Készíts ízléses képeket, videókat, melyek mesélnek rólad és a márkádról, és amit képviselsz.

A jövőben, amint több olyan hölgyet találok, akikkel szívesen együttműködnék hosszútávon, folyamatosan biztosítunk majd segítséget mindenre, amire a vállalkozásodhoz szükséged lehet. 🙂