Az utóbbi években a közösségi média, mint marketing stratégiai eszköz óriási hangsúlyt kapott és ez nem véletlen. Azon túlmenően, hogy költséghatékony, sokkal jobban lehet vele célozni a fogyasztókat, mint a klasszikus médiakampányokkal. Egy erős stratégia egyedi vizuális megjelenéssel párosítva egészen biztosan segíthet üzleti céljaid elérésében. Mi tartozik a stratégia részébe? Többek között olyan alapvetések, mint a változatos, célcsoportod számára releváns tartalom gyártása és a következetes, folyamatos posztolás. A stratégiádra építő, egyedi vizuális megjelenés pedig abban válhat hasznodra, hogy kitűnj a tömegből.
Rengeteg módja van annak, hogy márkád egyedi, felismerhető, megjegyezhető legyen, nézzünk ezek közül párat.
- Használd az arculatod fő elemeit
Logó, színek, betűtípus, avagy az arculatod szentháromsága a fő kulcsa lehet kivételes megjelenésednek. Érdemes mind a posztokhoz, mind például Insta storyhoz ugyanazt a színvilágot és fontot használnod, így ezeket rögtön hozzád köti a közönséged, megkönnyíted az azonosítást. Logód használhatod profilképként és a posztokon is diszkréten feltüntetheted, elvégre a festő is aláírja a műveit 🙂 Ha nem akarsz túlzásba esni, akkor érdemes a honlapod címével vagy felhasználóneveddel „fémjelezni” egyedi tartalmaidat.
- A kevesebb több
Ez az örökérvényű mondás itt is abszolút helytálló, hiszen könnyű átesni a ló túloldalára. Szín és mintakavalkád helyett érdemes maximum 3 színt és 2 betűtípust használni posztjadnál, ezek pedig legyenek összhangban márkád arculatával.
- Egyedi grafikai részletek, ikonok
Egy kis játékosság azért belefér, sőt. Textúrák, minták, szimbólumok, alakzatok… A lehetőségek tárháza végtelen. Egy jól megválasztott grafikai elem nagyban segíthet abban, hogy márkád könnyen megjegyezhető lehessen. Légy körültekintő, mindig nézz utána az általad választott alakzat, vagy szimbólum jelentésének, hogy az biztosan összeegyeztethető legyen márkád üzenetével. Inspirációért irány a Pinterest!
- Sajátos elrendezés Instagramra – puzzle vagy mozaik?
Az első benyomás 5-7 másodperc alatt alakul ki, így érdemes minél nagyobb hangsúlyt fektetni arra, hogy egy igazán igényes, esztétikus profillal találkozzanak a felhasználók. Ennek kialakításában segítségedre lehet, ha grid elrendezést választasz magadnak, vagyis Instagram képfolyamod stílusának, elrendezésének adsz egy keretet.
Ennek megannyi variációja létezik, a mellékelt képen mutatunk párat.
- Sablon
Két legyet üthetsz egy csapásra, ha az imént említett grid elrendezéshez sablont/template-et használsz. Itt is annyi a lényeg, hogy a márkád arculatát szem előtt tartva alakítsd azt. Ugyanolyan jó megoldás, ha előre készítesz magadnak egyet Photoshopban vagy Canvában, illetve ha befektetés célzattal vásárolsz Etsy-n, vagy Creative Marketen. Ezzel rengeteg időt spórolhatsz meg és fordíthatsz inkább tartalomgyártásra.
+1 Saját hashtagek
A professzionális megjelenéshez egy kis pluszt adhat, ha saját hashtageket alkalmazol.
Mivel a hashtagekkel kategorizálhatod tartalmaid, így érdemes külön a márkádra és kampányokra is létrehozni. Azon túlmenően, hogy növeli az elköteleződést, nagyban hozzájárulhat márkád építéséhez. Posztjaidnál a hashtagek felsorolását mindig a sajátjaiddal kezd.
Hasznosnak találtad a fenti ötleteket? Próbáld ki őket a gyakorlatban! Természetesen a befektetett idő és energia hosszú távon itt is megtérül.
Szöveg és képi anyag: Szammer-Zura Zsófia | @betheswanstudio